Jak rozliczać podróże pracowników mobilnych, których miejsce pracy zostało określone jako teren kilku województw?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 28 grudnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca zatrudnia pracowników na podstawie umowy o pracę. W umowie niektórzy pracownicy mają wpisane: miejsce wykonywania pracy: Polska lub kilka województw (ok. 5). Pracownicy są zatrudnieni na stanowiskach District Sales Manager. Siedziba firmy jest w Warszawie, a województwa w umowach nie pokrywają się z siedzibą firmy.

Czy jeżeli pracodawca wypłaca tym pracownikom diety z tytułu podróży służbowej po Polsce lub w województwach, w których mają miejsce wykonywania pracy, to postępuje zgodnie z prawem?

Czy może te diety powinny być potraktowane jako przychód pracownika i należy opłacić od nich składki ZUS?

Czy pracodawca może w umowie o prace zawierać tak szeroki teren pracy jak kilka województw lub cała Polska?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX