Jak rozliczać modernizację środka trwałego, która nie przekracza 10.000 zł?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 8 stycznia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka prowadząca pełną księgowość w lipcu 2020 r. rozpoczęła ulepszenie hali, która jest środkiem trwałym firmy. Otrzymała z tego tytułu w lipcu oraz we wrześniu faktury, które łącznie nie przekroczyły 10.000 zł netto lecz nie ujęła ich wówczas w kosztach ponieważ to ulepszenie nie było jeszcze oddane do użytku. W grudniu 2020 r. rozpoczęto użytkowanie owego ulepszenia jednak spółka nie poniosła więcej nakładów z tego tytułu.
Czy poprawne w tej sytuacji jest ujęcie w kosztach grudnia wydatków z obu faktur, czy we wrześniu (w momencie ostatniej faktury z tytułu tego ulepszenia), czy osobno w lipcu i we wrześniu odpowiednio z wystawionych faktur?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX