Jak rozliczać koszty związane ze SSE?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 22 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka otrzymała decyzję o wsparciu, dzięki której podlegać będzie częściowemu zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych. W związku z trwającą budową nowego obiektu nie doszło jeszcze do uruchomienia inwestycji objętej zwolnieniem, co wiąże się z brakiem przychodu dotyczącym inwestycji. Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna została ustanowiona Zarządzającym obszarem, na którym przedsiębiorca będzie realizował nową inwestycję. Spółka zawarła umowę z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną. W związku z podpisaniem tej umowy od grudnia 2023 r. spółka otrzymuje od Pomorskiej Strefy faktury za świadczenie usług innych niż informacyjne. Faktury te będą wystawiane co miesiąc aż do dnia upływu ważności decyzji, czyli do 2034 r. i mają one charakter ryczałtu. Umowa ta obejmuje szereg usług, które mają wspomóc działalność Przedsiębiorcy i są to m.in.: doradztwo i promocja w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie decyzji, wsparcie i pośrednictwo w kontaktach z instytucjami otoczenia biznesu, szkołami zawodowymi, udostępnianie przedsiębiorcy portalu zarządzającego obszarem dla celów informacyjnych, organizacja eventów i spotkań B2B dla przedsiębiorców działających na terenie obszaru, zapewnienie możliwości uczestnictwa w szkoleniach organizowanych przez Zarządzającego obszarem, m.in. z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej na podstawie decyzji itp.

Czy comiesięczne koszty ponoszone przez spółkę w związku z wystawianiem faktur przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną mogą zostać uznane jako koszty podatkowe w dniu wystawienia faktury, czy powinny zostać odroczone w czasie do momentu osiągania przychodów związanych z inwestycją zwolnioną z podatku dochodowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX