Jak rozliczać koszty strefowe i poza strefowe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 11 lipca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma na chwilę obecną zarejestrowana jest pod adresem poza SSE i ponosi koszty poza strefowe typu, najem lokalu. Od lutego tego roku dostała zezwolenie na działalność w SSE. Koszty typu opłata administracyjna w SSE, czy koszt kredytu inwestycyjnego klasyfikujemy już do kosztów w SSE gdzie staną się kosztem strefowym podatkowym w momencie uzyskania pierwszego przychodu w SSE.

Jak traktować te koszty wspólne, które są ponoszone w tym momencie: opłaty bankowe, wyrobienie pieczątki itd., które są kosztami mieszanymi?

Jakim wskaźnikiem podzielić te koszty?

Do jakiej działalności je przypisać, strefowej czy poza strefowej?

Zaznaczam iż firma na chwilę obecną nie uzyskuje przychodów ani w działalności strefowej, ani działalności poza strefowej.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX