Jak rozliczać koszty ogólne, jeżeli spółka prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz działalność rolniczą?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 3 września 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. prowadzi działalność deweloperską oraz zajmuje się sprzedażą gruntów, z których to działalności podlega opodatkowaniu CIT. W 2019 r. spółka wydzierżawiła grunty rolne i rozpoczęła uprawę kukurydzy. Przychody z działalności rolniczej są zwolnione z CIT.

Jak w takiej sytuacji spółka powinna rozliczać koszty uzyskania przychodów?

Jeżeli chodzi o koszty "bezpośrednio" związane z produkcją rolniczą, czyli koszty dzierżawy gruntów, zakup nasion, nawozów, rat leasingowych na ciągnik rolniczy, to nie stanowią one kosztów uzyskania przychodów.

Jak zakwalifikować tzw. koszty ogólne, czyli płace prezesa spółki, prowadzenie biura, raty leasingowe na samochód osobowy, gdyż koszty te służą trzem rodzajom działalności?

Jeżeli należy je rozdzielić do każdej z działalności to jaki klucz podziału zastosować?

Podział w stosunku do osiąganych przychodów będzie niemożliwy w związku z faktem, iż z działalności deweloperskiej przychodów w 2019 r. jeszcze nie będzie.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX