Jak rozliczać koszty kampanii Adwords?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 10 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma wynajmuje inną firmę do zarządzania kampanią linków sponsorowanych Adwords. Zawierana jest między dwiema firmami umowa, na mocy której doładowywane jest konto, które zużywa się w trakcie kampanii i zarządzana jest owa kampania. Firma reklamowana w internecie płaci w ciągu 12 miesięcy raty za fakturę sprzedażową wystawioną na samym początku umowy, każda rata pieniężna z jednej strony "doładowuje konto" linków które są zużywane w toku kampanii a z drugiej strony w tej samej racie płaci miesięczną kwotę za zarządzanie. Zazwyczaj po upływie roku zawierana jest nowa umowa i sytuacja się powtarza. Zdarza się jednak, że firma chce przyspieszyć kampanię, "podkręcić ją", linki wtedy zużywają się szybciej i płatności też są przyspieszane.

W jaki sposób firma powinna fakturę za tą usługę rozliczać kosztowo?

Czy powinna całość podzielić na 12 miesięcy i cyklicznie w ciągu roku obciążać tymi ratami koszty uzyskania przychodu, czy powinna stale śledzić "stan konta", "zużycie linków" i na jego podstawie określać koszty w danym okresie (większe koszty gdy kampania jest agresywniejsza a mniejsze gdy jest mniej agresywna)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX