Jak rozliczać koszty działalności B+R?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2017 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Artur
Odpowiedzi udzielono: 23 stycznia 2017 r.

PYTANIE

Czy można częściowo odliczyć koszty wynagrodzeń oraz składek ZUS dotyczące pracowników, którzy świadczą pracę zarówno związaną z działalnością B+R jak i w innych pracach produkcyjnych firmy, np. 70% czasu pracy zgodnie z harmonogramem B+R, a 30% w ramach działalności operacyjnej firmy niezwiązanej z B+R?

Czy przekazanie pracowników do wyodrębnionej komórki, działu musi wiązać się z aneksem umowy o pracę?

Czy wydatki związane z delegacjami pracowniczymi w ramach B+R mogą być kosztami kwalifikowanymi uwzględnione przy liczeniu ulgi?

Czy możliwe jest przekazanie środków trwałych na rzecz działalności B+R środków wykorzystywanych wcześniej w jednostce?

Czy amortyzacja może być uwzględniona przy wyliczaniu ulgi?

Czy możliwe jest częściowe rozliczenie środka trwałego, wykorzystywanego zarówno na rzecz B+R jak również w działalności produkcyjnej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX