Jak rozliczać koszty dotyczące działalności strefowej oraz pozastrefowej?
PYTANIE
W lutym 2020 r. osoba fizyczna (PKPiR) otrzymała zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie SSE, miała tam swoją działkę, na której stoi 1 hala produkcyjna a w ramach zezwolenia wybudowana została następna hala (jeszcze nie oddana do użytkowania). Decyzja o wsparciu jest wydana na prowadzenie działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej w zakresie budowy maszyn przetwórstwa żywności, usług z zakresu badań naukowych i kilku innych. Oprócz tego osoba ta w ramach swojej działalności wynajmuje lokale mieszkalne i użytkowe. Od sierpnia 2020 r. uzyskany został pierwszy przychód (sprzedana maszyna) wyprodukowana na podstawie tego zezwolenia.
Jak podzielić koszty na koszty związane z SSE i te poza zwolnieniem?
Rozumiem, że koszty zakupu materiałów, czy wynagrodzenie pracowników produkcyjnych należy wyłączyć z kosztów podatkowych.
Czy jednorazowo zamortyzowane środki trwałe kupione do produkcji lub wyposażenie hali powinno się również wyłączyć z kosztów?
Co z kosztami wspólnymi, np. usługami księgowymi, telefonami, paliwem itp.?
Czyli, jeżeli mam przychodu ogółem 3.000.000 zł, z tego ze strefy 1.000.000 zł, a kosztów 1.000.000 zł, z tego z strefy 800.000 zł, to wykazuję w CIT jako dochód 1.000.000 zł?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX