Jak rozliczać koszty doposażenia (poprzez montaż dodatkowych części) sprzedawanych przez nas urządzeń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 24 października 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka sprzedaje urządzenia. Są plany, aby po zakupie, były doposażane. Doposażenie będzie polegało na zamówieniu dodatkowych części od różnych dostawców krajowych i zagranicznych; np siedzeń, szyb, radia, oraz zleceniu zewnętrznej firmie usługi montażu. W tym celu przewieziemy urządzenia do tej firmy. Łatwo będzie ustalić koszt przypadający na jedno urządzenie, gdyż zamierzamy stworzyć jedno konto, na którym zaksięgujemy wszystkie koszty, podzielimy przez ilość sztuk, których zakupy dotyczyły i uzyskamy koszt jednostkowy. Na tym koncie będą koszty dotyczące tylko jednej partii urządzeń, np. 100 szt. Następnie zamierzamy doposażenie wprowadzić na magazyn jako podwyższenie wartości każdego urządzenia i sprzedawać komplety (urządzenie z doposażeniem) i wykazywać w momencie sprzedaży koszt własny obejmujący również doposażenie.

Czy takie postępowanie jest poprawne podatkowo?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX