Jak rozliczać koszt uszczuplenia wpłaty na rzecz kontrahenta w związku z prowizją bankową, gdy w kolejnej wpłacie różnica zostanie dopłacona?
PYTANIE
Spółka akcyjna otrzymała fakturę za importowane towary na kwotę 1000 USD. Dokonano zapłaty w banku z rachunku PLN, ale z kwotą waluty kontrahenta, jednak przez niedopatrzenie robiąc przelew oznaczono, że koszty banku pokrywa zleceniodawca przelewu odnośnie kosztów jego kraju, a zleceniobiorca pokrywa koszty swojego banku. W związku z tym kontrahent nie otrzymał równowartości 1000 USD a 963,50 USD, czyli nie tyle na ile umówiono się na zapłatę za towar. Przy następnej dostawie i fakturze spółka akcyjna dodając do przelewu 36,50 USD i tym razem zaznaczyła, że koszty przelewu po stronie zleceniodawcy i biorcy ponosi zleceniodawca przelewu.
Jednak jak rozliczyć kwotę 36,50 w księgach rachunkowych?
Pierwsza zapłata na wyciągu bankowym widnieje jako zapłata 1000 USD i przeliczenie tej kwoty po kursie banku USD w danym dniu.
Jak zarachować i ująć podatkowo kwotę 36,50 - czy jako koszt prowizji kontrahenta i ująć w kosztach podatkowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX