Jak rozliczać dla celów podatkowych koszty ponoszone w roku poprzednim, które zostają zaksięgowane dopiero w roku obecnym?
PYTANIE
Spółka będąca w grupie kapitałowej ma obowiązek sporządzenia sprawozdania finansowego za rok poprzedni w I dekadzie stycznia roku następnego i księgowania za rok ubiegły są zakończone. W związku z powyższym nie zawsze jest możliwe zaksięgowanie wszystkich dokumentów (bo dostarczono po tej dacie) dla celów podatku dochodowego od osób prawnych (dot. sprzedaży i kosztów uzyskania związanych z tą sprzedażą) z roku poprzedniego. Także rezerw na koszty bezpośrednio związanych z przychodami nie zawsze wystarcza.
Czy w takiej sytuacji sporządzając deklarację na 31 marca 2012 r., mogę je "statystycznie" ująć do przychodów oraz kosztów uzyskania przychodów (chodzi tu o koszty bezpośrednio związane z przychodami) do deklaracji CIT za 2011 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX