Jak rozliczać czas pracy prezydenta miasta i jego zastępcy?
PYTANIE
W odniesieniu do prezydent miasta i jego zastępcy na zasadzie art. 149 par. 2 k.p. można prowadzić uproszczoną ewidencję czasu pracy, która obejmuje informacje o: - dniach wolnych od pracy, z oznaczeniem tytułu ich udzielenia, – rodzaju i wymiarze zwolnień od pracy, – rodzaju i wymiarze innych usprawiedliwionych nieobecności w pracy.
Czy jeśli któraś z wymienionych osób pracuje w sobotę bądź niedzielę 8 godzin bądź 10 (w godzinach nadliczbowych), to w powyższej ewidencji należy zaznaczyć odbiór czasu wolnego dnia za sobotę bądź niedzielę w dniu roboczym - pomimo nie ewidencjonowania godzin pracy, czy też osoby te przychodzą do pracy w dniu roboczym później bądź wychodzą szybciej i nie ma potrzeby nigdzie tego zaznaczać? Jak to wygląda z punktu widzenia organów kontroli np. PIP? Czy ich czas pracy jest w jakimś stopniu weryfikowany, gdy nie prowadzi się ewidencji godzinowej i listy obecności dla tej kategorii pracowników?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX