Jak rozliczać benefity dla osób współpracujących?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Mąż właścicielki został od 1.01.2024 r. zgłoszony do ZUS jako osoba współpracująca bez umowy o pracę i bez wynagrodzenia. Pracownicy w firmie korzystają z licznych benefitów takich jak indywidualne ubezpieczenie, czy karty multisport itp.
Czy mąż może korzystać z tych benefitów i czy koszty tych benefitów można zaliczyć na poczet kosztów w firmie?
Pracownicy mają naliczony podatek od tych benefitów, jak zatem potraktować te benefity względem osoby współpracującej a podatek dochodowy?
Czy jeżeli suma tych benefitów rocznie nie przekroczy 30.000 zł, czyli kwoty wolnej, to możemy te benefity tej osobie współpracującej przyznawać i nie naliczać jej od tego podatku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX