Jak przy ewidencji leasingu należy zaksięgować naliczone odsetki, które zostaną zapłacone w przyszłych okresach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 15 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zawarła umowę leasingu finansowego. Na fakturze za zakup środka trwałego widnieje kwota należna za środek trwały jak i kwota odsetek naliczonych za cały okres, od których spółka miała prawo odliczyć cały VAT.

Jak należy zaksięgować odsetki, które są naliczone, ale prawidłowo naliczone odsetki są przy nocie miesięcznej wystawianej przez leasing?

Czy odsetki należy doliczyć do wartości początkowej środka trwałego (spółka odsetek nie płaci dopiero przy ratach miesięcznych)?

Co z odsetkami, które są naliczane miesięcznie razem z ratą kapitałową, ich wysokość potem jest inna?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX