Jak przeprowadzić księgowanie podatku VAT w ramach konsorcjum?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomczyk Edward
Odpowiedzi udzielono: 18 października 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Instytucja kultury - biblioteka nie jest vatowcem i nie posiada kasy fiskalnej. Zamierzamy wraz z kilkoma innymi bibliotekami udostępniać czytelnikom bezpłatny dostęp do elektronicznych książek. Biblioteka będzie płacić opłatę roczną za ten dostęp. Żeby zminimalizować koszty usługi zamierzamy wejść w konsorcjum z innymi bibliotekami. Nasza biblioteka jako lider będzie otrzymywać fakturę za dostęp a następnie będziemy musieli rozdzielić koszty z tej faktury na inne biblioteki zgodnie z obowiązującą nas umową.

Czy biblioteka powinna refakturować te koszty w kwocie brutto czy może obciążać poszczególne biblioteki notą księgową?

Na jakich kontach zaksięgować fakturę za dostęp obciążającą bibliotekę? Na jakich kontach zaksięgować refaktury lub noty księgowe, które będzie wystawiać biblioteka na inne biblioteki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX