Jak prowadzić ewidencję, by móc korzystać ze zwolnienia dotyczącego świadczenia usług i dostawy towarów w systemie wysyłkowym?
PYTANIE
Chciałbym się dowiedzieć jak należy prowadzić poprawnie ewidencję, o której mowa w pkt 37 załącznika do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 28.12.2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. z 2018 r. poz. 2519) w przypadku świadczenia usług kiedy pełna płatność wpłacana jest na rachunek bankowy przedsiębiorcy.
pkt 37 - Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli świadczący usługę otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła.
Czy w tej ewidencji lub dowodach księgowych jest obowiązek ewidencjonowania od kogo dana zapłata wpłynęła na konto, a tym samym czy przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność tym samym przetwarza w tej ewidencji dane osobowe (czyli od kogo wpłynęła kwota na konto)?
Tak jak w przypadku dostawy towarów.
pkt 36 - Dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub przesyłkami kurierskimi), jeżeli dostawca towaru otrzyma w całości zapłatę za wykonaną czynność za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (odpowiednio na rachunek bankowy podatnika lub na rachunek podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, której jest członkiem), a z ewidencji i dowodów dokumentujących zapłatę jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana (dane nabywcy, w tym jego adres).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX