Jak prawidłowo w fundacji należy przyjąć oznaczenia kont w przypadku otrzymanej dotacji i kosztów kwalifikowalnych i niekwalifikowalnych?
PYTANIE
Fundacja realizuje wiele projektów zgodnie ze swoim statutem, które finansowane są zewnętrznymi dotacjami. Na potrzeby rozliczenia projektu przyjmujemy konta "5", które rozdzielamy na dodatkowe analityki tj: materiały, usługi obce, wynagrodzenia w ramach danego projektu. A wiec mamy np. projekt ABC i konto tego projektu wygląda następująco: 501-01-03-01 oznacza to ze są tu koszty nieodpłatnej działalności pożytku publicznego a mianowicie koszty finansowane dotacją, pod to konto mamy jeszcze analitykę: 501-01-03-01-01 materiały i energia 501-01-03-01-02 usługi obce itd. na ogół kosztów projektowych jest więcej niż otrzymana dotacja. Wówczas aby mieć wszystkie koszty pod dany projekt czyli na koncie 501-01-03-01 koszty, które są powyżej otrzymanej dotacji, a wiec koszty poniesione przez spółkę ze środków własnych księgujemy na oddzielne konto analityczne ale w tym projekcie: 501-01-03-01-03 koszty kwalifikowalne (wkład własny).
Czy takie oznaczenie konta jest prawidłowe?
Czy nie powinno być raczej koszty niekwalifikowalne skoro nie zostały pokryte z dotacji?
Czy ma to jakiekolwiek znaczenie dla sprawozdawczości fundacji i ewentualnej kontroli ze strony administracji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX