Jak prawidłowo ustalić podstawę wymiaru premii regulaminowej należnej byłemu pracownikowi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 9 lutego 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak prawidłowo ustalić podstawę wymiaru premii regulaminowej należnej byłemu pracownikowi?

Regulamin premii mówi o tym, że premia jest wypłacana w określonym procencie wynagrodzenia zasadniczego w okresach półrocznych. Kryterium wypłaty premii jest wynik poszczególnych KPI ogólnie dla zakładu (nie jest to premia indywidualna, a związania z oszczędnościami m. in na surowcu). Pracownik przepracował 3 miesiące ostatniego półrocza, a następnie umowa o pracę została rozwiązana za porozumieniem stron. Na moment rozwiązania umowy parametry do naliczenia premii nie były jeszcze znane. Nie zaszły żadne okoliczności wymienione w regulaminie, na podstawie których można pracownika pozbawić premii lub ją pomniejszyć (kara porządkowa, wypowiedzenie z winy pracownika, zwolnienie lekarskie).

Czy i na jakiej podstawie premia ma w powyższej sytuacji prawo być wypłacona (oczywiście za okres proporcjonalny do zatrudnienia w półroczu, po jego zamknięciu i rozliczeniu)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX