Jak prawidłowo umorzyć i wyksięgować należność objętą odpisem aktualizacyjnym na wniosek art. 67a Ordynacji podatkowej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jak prawidłowo umorzyć i wyksięgować należność objętą odpisem aktualizacyjnym na wniosek art. 67a Ordynacji podatkowej?
Do naszej jednostki wpłynęło pismo zobowiązanego o trudnej sytuacji finansowej, rodzinnej i zdrowotnej. W księgach rachunkowych widnieje tylko należność główna.
Czy dokonując umorzenia na wniosek w księgach należałoby zaksięgować odsetki oraz koszty upomnienia i je odpisać, a jeśli tak, to z jaką datą naliczyć odsetki na dzień sporządzenia decyzji o umorzeniu?
Jak prawidłowo zadekretować powyższe operacje mając na uwadze, że należność główna została objęta odpisem aktualizacyjnym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX