Jak prawidłowo ująć w ewidencji księgowej operacje związane z korektą podatku naliczonego z tytułu nabycia środków trwałych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 26 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Muzeum (samorządowa instytucja kultury) zamierza wybrać korzystanie ze zwolnienia podmiotowego na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy o VAT. W związku z powyższym nastąpi zmiana przeznaczenia zakupionych wcześniej przez muzeum środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, muzealiów, narzędzi, wyposażenia, towarów handlowych i innych składników majątku, w tym nakładów na środki trwałe w budowie oraz nakładów na muzealia w budowie, od których muzeum uprzednio, przy ich nabyciu, miało prawo do odliczenia podatku naliczonego. Muzeum zobowiązane będzie dokonać korekty podatku VAT od towarów i usług, w stosunku do których uprzednio przysługiwało mu całkowite lub częściowe odliczenie podatku VAT.

Jak prawidłowo ująć w ewidencji księgowej (tj. konta księgowe, okresy sprawozdawcze) operacje związane z korektą podatku naliczonego z tytułu nabycia środków trwałych i pozostałych nabyć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX