Jak prawidłowo ująć od strony VAT następujące zdarzenie?
PYTANIE
Jest podpisana umowa na wykonanie linii produkcyjnej w 2016 r. Umowa przewiduje wystawienie faktury zaliczkowej na 30% wartości umowy w 2016 r. (listopad) - faktura została wystawiona i rozliczony VAT (zaliczka wpłynęła w 2016 r.). W sierpniu 2017 r. linia produkcyjna została wykonana i odebrana protokołem odbioru i ta linia jest gotowa do produkcji i dowieziona do klienta. We wrześniu 2017 r. rusza produkcja. Zgodnie z umową w sierpniu ma być wystawiona faktura na 50% wartości zamówienia, ale nie jako zaliczka tylko jako zwykła faktura. Podpisana umowa mówi, że w listopadzie 2017 r. ma być wystawiona faktura na 10% wartości zamówienia, a w marcu 2018 r. ma być wystawiona faktura na ostatnie 10% wartości zamówienia.
Czy za sierpień należałoby rozliczyć cały VAT z umowy, czy tylko te 50% zgodnie z fakturą? Linia jest kompletna, dostarczona do klienta, zdolna do produkcji i jest podpisany protokół odbioru mówiący o zdolności do produkcji.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX