Jak prawidłowo szkolić pracowników poszczególnych spółek, będących odrębnymi pracodawcami?
PYTANIE
Jesteśmy częścią grupy kapitałowej w skład której wchodzi kilka spółek, mających swoje osobne zarządy. Grupa kapitałowa posiada swój nadrzędny zarząd. Umowy o pracę podpisują zaś lokalne zarządy. Pracownicy przemieszczają się wzajemnie między różnymi lokalizacjami należącymi do grupy. Dotychczas każda osoba która wchodziła na teren lokalizacji jednej spółki z części grupy, przechodziła instruktaż "poinformowanie o zagrożeniach" z zakresem uzależnionym od charakteru pracy. Nasza lokalizacja zajmuje się produkcją, ale też na terenie są biura i sale szkoleniowe. Zdarza się także, że na terenie jednej lokalizacji pracują na stałe (praca biurowa) pracownicy innej spółki będącej częścią grupy.
Jak w tym kontekście interpretować § 2 pkt 2 r.s.b.h.p.?
Czy w takim wypadku ci pracownicy powinni przechodzić cykliczne instruktaże "informowania o zagrożeniach" przez pracodawcę na terenie którego pracują?
Czy pracownicy przyjeżdżający jednorazowo na szkolenie zawodowe (wynajęcie sali do przeprowadzenia szkolenia zawodowego) z innej spółki powinni przechodzić instruktaż "poinformowania o zagrożeniach"?
Co jaki okres czasu pracownicy powinni zostać poinformowani o zagrożeniach?
Czy należy traktować zarząd każdej spółki w grupie kapitałowej jako osobnego pracodawcę?
Czy organizować te "szkolenia" dla każdego z gości z grupy, nawet pracowników administracyjno- biurowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX