Jak prawidłowo sporządzić sprawozdanie o pracownikach narażonych na czynniki rakotwórcze?
PYTANIE
Pracodawca ma obowiązek prowadzić rejestr pracowników narażonych na działanie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników rakotwórczych lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym i wysyłać corocznie informacje o tych czynnikach właściwemu okręgowemu państwowemu inspektorowi pracy oraz państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu. W ciągu roku liczba zatrudnionych narażonych na te czynniki zmienia się z powodu np. zakończenia stosunku pracy- pracownika.
Czy wysyłając kolejne sprawozdanie w kolejnym roku o czynnikach rakotwórczych – liczymy "starych pracowników" nadal pracujących w kolejnym roku i nowo zatrudnionych?
Czy nie liczymy zwolnionych pracowników, figurujących w rejestrze pracowników o czynnikach rakotwórczych, ale podanych w ubiegłorocznym sprawozdaniu (nie pracujących już w roku, za który wysyłamy wspomniane sprawozdanie)?
Rejestr pracowników zawiera takie dane jak: data wpisu do rejestru, imię, nazwisko pracownika oraz jego stanowisko pracy, numer pesel, a w przypadku jego braku – numer dokumentu potwierdzającego tożsamość.
Jak nie pogubić się podczas liczenia pracowników corocznie do wymaganego sprawozdania o czynnikach rakotwórczych?
Czy można w jakiś sposób poszerzyć taki rejestr, którego forma ułatwiłaby liczenie corocznie do wspomnianego wyżej sprawozdania o pracownikach narażonych na czynniki rakotwórcze?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX