Jak prawidłowo skorzystać z rozwiązań tzw. tarczy antykryzysowej w zakresie obniżenia czasu pracy pracownika?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 marca 2020 r.
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2020 r.
PYTANIE
W związku z ustawą z 31.03.2020 r. zwaną potocznie tarczą antykryzysową, dano możliwość obniżenia czasu pracy pracownika. Przedsiębiorca ma obowiązek w związku z tym mieć podpisane porozumienie z przedstawicielem pracowników, które to ma przesłać do PIP (zgodnie z siedzibą firmy).
Czy zawarcie takiego porozumienia dotyczy również firm mikro- i małych przedsiębiorców?
W jakiej formie należy o decyzji poinformować pracowników - czy wystarczy ustna informacja?
Czy należy dokonać zmiany warunków zatrudnienia (czas pracy i płacy) w umowach o pracę podając okres zmiany, np. na 3 miesiące?
Na jaką skrzynkę e-mail należy przesyłać porozumienie do PIP - na ogólną?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX