jak prawidłowo skorygować deklarację VT-7 i VAT-UE gdy wysłany towar nie dotarł do odbiorcy na terenie innego kraju Unii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 22 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka jawna z siedzibą w Polsce, zarejestrowana jako podatnik VAT UE w Polsce sprzedaję swoje towary do firmy w Wielkiej Brytanii posiadającej status VIES. Towar dostarczany jest do magazynu odbiorcy DDU. Faktura wystawiana jest zgodnie z warunkami zawartymi w umowie (zgodnie z otrzymanym zamówieniem data dostawy znajduje się na zamówieniu). W dniu 25 września 2017 została wystawiona faktura WDT na dostawę towarów. Faktura została zaksięgowana do września oraz ujęta w deklaracji VAT za m-c wrzesień ze stawką zero. Po czasie okazało się, że towar nie dotarł do kontrahenta, firma przewozowa zagubiła towar podczas transportu.

Jak prawidłowo skorygować błędnie wykazana transakcje w deklaracji VAT-7?

Jak prawidłowo sporządzić korektę deklaracji VAT-7 oraz deklaracji VAT-UE za m-c wrzesień?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX