Jak prawidłowo rozliczyć zaliczkę wpłaconą za pośrednictwem platformy do rezerwacji hoteli?
PYTANIE
Firma świadczy usługi hotelowe. Jednym z pośredników z jakim współpracuje jest Groupon. Procedura sprzedaży wygląda następująco. Przed przyjazdem klienta firma otrzymuje kod rezerwacji, który jest potwierdzeniem, że klient wpłacił do Grouponu wynagrodzenie za całość pobytu. Na tej podstawie firma wystawia zaliczkę z datą bieżącą, którą recepcja rozlicza fakturą końcową w momencie wyjazdu klienta. Na koniec miesiąca do Grouponu wysyłane są wszystkie faktury rozliczeniowe i na tej podstawie pośrednik przekazuje firmie równowartość pomniejszona o swoją prowizję. Wynagrodzenie za rezerwację z Groponu podatnik otrzymuje najczęściej po około 2 miesiącach od daty wystawienia zaliczki. Czy taka procedura jest prawidłowa? Czy zaliczki mogą być wystawiane z dwumiesięcznym wyprzedzeniem? Czy podatnik może traktować wpłatę klienta do grouponu jako datę dokonanie zaliczki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX