Jak prawidłowo rozliczyć środki trwałe w momencie likwidacji działalności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 19 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie wynajmu lokali opodatkowaną podatkiem liniowym. W ewidencji środków trwałych znajdują się budynek usługowy oraz samochód osobowy. Ponadto posiadam również drugi budynek usługowy (wprowadzony dokumentem OT), który był rozliczany jako inwestycja (VAT rozliczałem przy inwestycji). W następnym miesiącu chcę zlikwidować działalność.

Jak prawidłowo rozliczyć poszczególne środki trwałe w momencie likwidacji działalności pod względem podatku dochodowego?

Czy muszę je ująć w remanencie likwidacyjnym?

Czy wyprowadzić je protokołem i zaliczyć w przychody a nieumorzoną wartość tych składników w koszty?

Czy przychodem będzie dopiero ich sprzedaż w okresie 6 lat?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX