Jak prawidłowo rozliczyć podatkowo zamontowany nowy sterownik i wymontowany, który następnie oddajemy do reklamacji do naszego dostawcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 24 marca 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Na zlecenie klienta wykonaliśmy odpłatną usługę naprawy pompowni ścieków polegającą na wymianie m.in. sterownika. Usługa polegała na zamontowaniu sterownika, który został pobrany z naszego magazynu i zużyty, zaprogramowaniu nowego sterownika wykonaniu nowych połączeń. Wykonaliśmy usługę i wystawiliśmy klientowi fakturę za naprawę w listopadzie 2016 r. W lutym 2017 r. klient zareklamował prace sterownika, serwisant wymontował wcześniej zamontowany sterownik i zamontował nowy sprawny w ramach prac reklamacyjnych. Wymontowany sterownik nasza spółka oddała do reklamacji do dostawcy, u którego kupiła reklamowany sterownik. Dostawca zwykle po kilku miesiącach oddaje nam oddany do reklamacji sterownik po jego naprawie lub innych czynnościach, które przywracają mu sprawność techniczna tak żeby znów był pełnowartościowym materiałem.

Jak prawidłowo rozliczyć podatkowo zamontowany nowy sterownik i wymontowany, który następnie oddajemy do reklamacji do naszego dostawcy?

W którym roku rozpoznać koszt?

Czy należy wycenić wymontowany sterownik?

Dotychczas spółka traktowała taką wymianę neutralnie podatkowo, rozpoznawała wprawdzie koszt zużycia wymienianego nowego sterownika, ale jednocześnie korygowała ten koszt jako zwrot materiału wymontowanego na magazyn reklamacyjnego tym samym koszt wynosił 0 zł (koszt i korekta jest rozpoznawana w w tym samym miesiącu co wymiana sterownika tj. w lutym, gdyż operacja jest neutralna). Po naprawie sterownika przez dostawcę następowało przesunięcie materiału do magazynu głównego jako pełnowartościowy celem dalszego zużycia przy realizacji różnych usług serwisowych.

Spółka ma wątpliwość, czy postępuje prawidłowo, czy nie należy inaczej rozliczyć tej operacji w kosztach i przychodach podatkowych?

Czy należy wyceniać wymontowany sterownik na moment wymontowania i po innej cenie go przyjmować na magazyn reklamacyjny, co jeśli cena wymienianego nowego sterownika jest inna niż tego wymontowywanego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX