Jak prawidłowo rozliczyć otrzymaną dotację z PUP na refundację kosztów na potrzeby zatrudnienia nowego pracownika, na gruncie podatku VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 31 lipca 2014 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka jest płatnikiem VAT i posiada faktury na zakup środków trwałych o wartości netto równej 50.000,00 zł (+11.500,00 zł VAT odliczonego). Złożono wniosek do Urzędu Pracy o refundację kosztów poniesionych na potrzeby zatrudnienia nowego pracownika. Otrzymano refundację w wysokości 56.500,00 zł, a PUP żąda zwrotu odliczonego VAT.

Jak prawidłowo rozliczyć otrzymaną dotację?

Czy założyć, że Urząd proporcjonalnie zrefundował nam 91,87% zakupionych środków trwałych i musimy oddać 91,87% VATu (czyli 10.565,05 zł), czy zakładamy, że zrefundowano całą wartość netto środków trwałych i powinniśmy oddać zrefundowaną kwotę VAT w wysokości 6.500 zł?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX