Jak prawidłowo rozliczać zwroty towaru w przypadku wniesienia przedsiębiorstwa aportem do spółki jawnej?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pan Jan Kowalski (jednoosobowa działalność gospodarczą) prowadzi między innymi działalność polegającą na sprzedaży towarów w systemie TAX-FREE. Kupuje towar w sklepach internetowych zgodnie z zamówieniem klienta spoza UE, a następnie sprzedaje towar z doliczoną marżą (w systemie TAX-FREE) Schemat działalności: zamówienie klienta spoza UE---> działalność gospodarcza---> złożenie zamówienia w sklepie internetowym---> dostawa towaru do działalności gospodarczej---> cena zakupu+marża ---> sprzedaż klientowi spoza UE---> potwierdzony dokument TAX-FREE trafia do przedsiębiorcy ---> zwrot podatku VAT podróżnemu. Opisaną powyżej działalność (jako Zorganizowaną Część Przedsiębiorstwa) Pan Kowalski wniósł aportem do spółki jawnej. Ponieważ zakup (sprzedaż) w niniejszej działalności dokonywana jest za pośrednictwem internetu, klienci są uprawnieni w określonym przepisami terminie do zwrotu towaru lub też towar zwracany jest z innych przyczyn np. wada fabryczna.

Co w sytuacji, gdy do Spółki trafi zwrot towaru, który był sprzedany przez Pana Kowalskiego (sprzedanych przed datą wniesienia aportem ZCP)?

Kto - Pan Kowalski czy spółka obniża wartość sprzedaży i VAT należny?

Na kogo - Pana Kowalskiego czy spółkę powinna być wystawiona faktura korygująca zakup?

Zwrócony towar jest odsyłany przez przedsiębiorcę do sklepu internetowego, w którym został zakupiony.

Kto - Pan Kowalski czy spółka, jest zobligowany do zwrotu pieniędzy klientowi?

Co w sytuacji gdy do Spółki trafi zwrot towaru, który był sprzedany przez Spółkę, a należał do wartości wniesionego do Spółki aportu?

Czy Spółka obniża wartość sprzedaży i VAT należny?

Na kogo - Pana Kowalskiego czy spółkę, powinna być wystawiona faktura korygująca zakupu?

Zwrócony przez klienta towar jest odsyłany przez Spółkę do sklepu internetowego, w którym został zakupiony.

Czy Spółka jest zobligowana do zwrotu pieniędzy klientowi?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access