Jak prawidłowo rozliczać czas pracy pracowników sekretariatu szkoły, którzy pracują w równoważnym systemie czasu pracy?
PYTANIE
Zamieniamy właśnie w placówce godziny otwarcia sekretariatu szkoły. Do tej pory sekretariat był otwarty w godzinach 7:00-15:00 od pn-pt. Teraz będzie otwarty w pn 7:00-16:00, wt-czw. 7:00-15:00, pt 7:00-14:00. Co daje nam łącznie 40 godzin w tygodniu. Jednak pracownicy sekretariatu będą pracowali 9 godzin w poniedziałek i 7 godzin w piątek. W związku z tym jest konieczność wprowadzenia w zakładzie pracy "równoważnego systemu czasu pracy". Jak należy teraz rozliczać urlop pracownikom, godzinowo? Czy potrzebny jest harmonogram pracy dla tych pracowników, czy wystarczy taki zapis w aneksie do regulaminu pracy plus aneksy do umów tych pracowników. W aneksie do umowy o pracę zawrze się stały harmonogram pracy, tj. pn 7:00-16:00, wt-czw. 7:00-15:00, pt 7:00-14:00.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX