Jak prawidłowo realizować w gminie deklaracje i wpłaty w związku z opłatami za gospodarowanie odpadów komunalnych?
PYTANIE
Zakład Usług Komunalnych jest jednostką budżetową - organizacyjną podległą gminie. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej administruje lokalami komunalnymi mieszkalnymi i zawiera umowy najmu. Deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do gminy za najemców lokali mieszkalnych składa zbiorczo Zakład Usług Komunalnych. Najemcy wpłacają opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do ZUK, natomiast ZUK przekazuje do gminy.
Czy jest to prawidłowa procedura, iż składającym deklaracje jest ZUK w imieniu najemców? Czy ZUK winien do gminy wpłacać faktycznie otrzymane kwoty od najemców czy naliczoną wysokość opłaty (przypis) niezależnie od tego czy najemca wpłaca na bieżąco? Kto winien prowadzić egzekucję wobec dłużników?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX