Jak prawidłowo przeprowadzić wygaszenie decyzji przyznającej zasiłek stały z powodu śmierci osoby uprawnionej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Matysik Barbara
Odpowiedzi udzielono: 26 czerwca 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podopieczna decyzją administracyjną miała przyznany zasiłek stały w kwocie 529 zł. Z uwagi na nadużywanie alkoholu i marnotrawienie środków w porozumieniu z wyżej wymienioną i za jej zgodą zmieniono decyzję, a realizacja świadczenia następowała na zasadzie: 1. w formie pieniężnej- 150 zł wypłacone do 30 każdego miesiąca w banku, 2. w formie niepieniężnej pozostała kwota 379 zł, z której ośrodek opłacał wykupione obiady w Caritas oraz żywność pobieraną przez ww. w uzgodnionym sklepie. Zlecenie na obiady i żywność przekazywano w trakcie miesiąca. Dnia 17 czerwca 2015 r. ww. zmarła. Zgodnie z art. 162 k.p.a. w drodze decyzji zostanie stwierdzone wygaśnięcie (kwota pieniężna nie zostanie wypłacona).

Czy postępowanie ośrodka dotyczące stwierdzenia wygaśnięcia decyzji jest prawidłowe?

Czy mimo stwierdzenia wygaśnięcia decyzji jest podstawa do uregulowania faktur za obiady i żywność pobraną przez ww. do dnia śmierci w ramach przysługującego jej świadczenia w czerwcu?

Jeśli nie, to w jaki sposób postępować w celu uregulowania faktur za czerwiec 2015 r.?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX