Jak prawidłowo przeprowadzić umorzenie postępowania egzekucyjnego, prowadzonego na wniosek wierzyciela w związku ze sprzedażą nieruchomości i wygaśnięciem obowiązku w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 22 września 2021 r.
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2021 r.

PYTANIE

W lipcu 2013 r. właściciel nieruchomości złożył deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W lipcu 2018 r. sprzedał nieruchomość nie składając deklaracji zerującej do Urzędu - nowy właściciel złożył deklarację i naliczenie nastąpiło również na nowego właściciela. Urząd wszczął postępowanie windykacyjne i sprawa została przekazana do urzędu skarbowego. Po otrzymaniu informacji poprzedni właściciel wystąpił do urzędu z żądaniem wycofania windykacji załączając akty notarialne, dokumenty potwierdzające zameldowanie w innym miejscu. Po kontakcie telefonicznym złożona została deklaracja zerowa z ustaniem obowiązku opłaty od sierpnia 2018 r. W związku z czym została wydana decyzja na podstawie art. 59 ustawy z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2020 r. poz. 1325) - dalej o.p. W decyzji stwierdzono wygaśnięcie zobowiązania z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami. Referat finansowy zarzuca, że w uzasadnieniu decyzji nie ma informacji, iż deklaracja została złożona 19.04. Nadmienię, iż referat finansowy również otrzymał żądanie wycofania windykacji. Referat finansowy musi wydać postanowienie dla Urzędu skarbowego.

Czy referat w swoim uzasadnieniu mógłby odnieść się do złożonej deklaracji oraz że została wydana decyzja?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX