Jak prawidłowo przeprowadzić przejście pracowników spółki gminnej do urzędu gminy w trybie art. 23(1) kodeksu pracy, aby nie naruszyć ustawy o pracownikach samorządowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Szymański Kamil
Odpowiedzi udzielono: 7 marca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina likwiduje własną spółkę gminną, której zadania przejmuje do wykonywania urząd gminy. Pracownicy likwidowanej spółki przejdą zgodnie z art. 231 kodeksu pracy do nowego pracodawcy - urzędu gminy.

Jakie angaże powinni dostać np. księgowa, czy kierownik wydziału, przechodzący do urzędu, aby nie naruszyć ustawy o pracownikach samorządowych i obowiązku przeprowadzenia konkursu na wolne stanowiska urzędnicze i jednocześnie postąpić zgodnie z zasadą stabilizacji zatrudnienia, wynikającą z art. 231 kodeksu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX