Jak prawidłowo przeprowadzić przejście pracowników spółki gminnej do urzędu gminy w trybie art. 23(1) kodeksu pracy, aby nie naruszyć ustawy o pracownikach samorządowych?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 marca 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Gmina likwiduje własną spółkę gminną, której zadania przejmuje do wykonywania urząd gminy. Pracownicy likwidowanej spółki przejdą zgodnie z art. 231 kodeksu pracy do nowego pracodawcy - urzędu gminy.
Jakie angaże powinni dostać np. księgowa, czy kierownik wydziału, przechodzący do urzędu, aby nie naruszyć ustawy o pracownikach samorządowych i obowiązku przeprowadzenia konkursu na wolne stanowiska urzędnicze i jednocześnie postąpić zgodnie z zasadą stabilizacji zatrudnienia, wynikającą z art. 231 kodeksu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX