Jak prawidłowo pozyskać od nieubezpieczonego pacjenta informację o gotowości pokrycia kosztów udzielonych świadczeń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kaczorowska-Kossowska Iwona
Odpowiedzi udzielono: 13 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pacjenci nieubezpieczeni zgłaszający się na SOR wypełniają stosowne dokumenty (podpisują oświadczenie) lub mają wystawianą fakturę do zapłaty. Zdarza się, że pacjenci którym udzielono pomocy i wystawiono fakturę nie płacą. Różna sytuacja życiowa pacjentów wymusza zgłoszenie ich do MOPR/GOPR, ale zdarza się, że osoby te nie życzą sobie tego twierdząc, że zapłacą. Faktura nie zostaje uregulowana, a szpital ponosi straty.

Czy SOR może pobierać pisemne oświadczenie od takiego pacjenta, że nie życzy sobie zgłaszania do ośrodków pomocy społecznej, czy wystarczy odnotować taki sprzeciw w dokumentacji medycznej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX