Jak prawidłowo powinny być zaksięgowane koszty wyciągów z ewidencji gruntów, opłaty za pełnomocnictwa, wydanie map geodezyjnych, wydanie decyzji rejestru gruntów, jeśli dotyczą sprzedaży środków trwałych w następnym roku?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy firmą prowadzącą pełną księgowość. W 2024 r. zamierzamy sprzedać port (grunty, budynki, wyposażenie). W związku z tym w 2023 r. zostały poniesione koszty wyciągów z ewidencji gruntów, opłaty za pełnomocnictwa, wydanie map geodezyjnych, wydanie decyzji w/s rejestru gruntów. W przypadku sprzedaży środków trwałych koszty związane z ich zbyciem księgujemy na konto 761-01 Wartość sprzedanych niefinansowych aktywów trwałych.
Czy w związku z tym, że zostały poniesione na przełomie roku należy je aktywować?
Czy mogą być aktywowane Pozostałe koszty operacyjne?
Jak prawidłowo powinny być zaksięgowane w/w koszty, kiedy dotyczą sprzedaży środków trwałych w następnym roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX