Jak prawidłowo powinna zostać wyksięgowana należność z ksiąg przedsiębiorstwa na podstawie umorzenia egzekucji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gientka Mikołaj
Odpowiedzi udzielono: 11 lipca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak poprawnie rozliczyć należność?

Otrzymaliśmy w maju zeszłego roku od kontrahenta fakturę za usługę szkoleniową zwolnioną z VAT. Faktura została zaksięgowana oraz zapłacona. Szkolenie się nie odbyło. Po paru miesiącach kierownik komórki, w której przeprowadzone miało zostać szkolenie upomniał się o nie u kontrahenta. Kontrahent nie przeprowadził szkolenia, nie wystawił faktury korygującej oraz nie zwrócił pieniędzy.

Wystąpiono z zaistniałą sytuacją do sądu i wszczęto egzekucję. W związku z brakiem możliwości zaspokojenia egzekwowania wierzytelności w jakimkolwiek stopniu egzekucja została umorzona w kwietniu tego roku.

Koszty nieodbytego szkolenia zostały wyksięgowane z ksiąg firmy w grudniu zeszłego roku.

Jak prawidłowo powinna zostać wyksięgowana należność z ksiąg przedsiębiorstwa na podstawie umorzenia egzekucji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX