Jak prawidłowo powinna zostać wyksięgowana należność z ksiąg przedsiębiorstwa na podstawie umorzenia egzekucji?
PYTANIE
Jak poprawnie rozliczyć należność?
Otrzymaliśmy w maju zeszłego roku od kontrahenta fakturę za usługę szkoleniową zwolnioną z VAT. Faktura została zaksięgowana oraz zapłacona. Szkolenie się nie odbyło. Po paru miesiącach kierownik komórki, w której przeprowadzone miało zostać szkolenie upomniał się o nie u kontrahenta. Kontrahent nie przeprowadził szkolenia, nie wystawił faktury korygującej oraz nie zwrócił pieniędzy.
Wystąpiono z zaistniałą sytuacją do sądu i wszczęto egzekucję. W związku z brakiem możliwości zaspokojenia egzekwowania wierzytelności w jakimkolwiek stopniu egzekucja została umorzona w kwietniu tego roku.
Koszty nieodbytego szkolenia zostały wyksięgowane z ksiąg firmy w grudniu zeszłego roku.
Jak prawidłowo powinna zostać wyksięgowana należność z ksiąg przedsiębiorstwa na podstawie umorzenia egzekucji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX