Jak prawidłowo powinna wyglądać ewidencja księgowa sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 24 listopada 2018 r.
Odpowiedzi udzielono: 29 maja 2017 r.
PYTANIE
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą będąca płatnikiem podatku VAT oraz podatku dochodowego liniowego na pełnych księgach, dokonała sprzedaży całego zorganizowanego przedsiębiorstwa (aktem notarialnym).
Czy powinna być wystawiona faktura VAT sprzedaży?
Jak prawidłowo powinna wyglądać ewidencja księgowa?
Czy należy sporządzić bilans oraz rachunek zysków i strat na dzień sprzedaży przedsiębiorstwa i czy trzeba go składać do Urzędu Skarbowego?
Co zrobić z fakturami zakupu, które przychodzą po dniu sprzedaży przedsiębiorstwa czy wszystko przejmuję firma kupująca?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX