Jak prawidłowo postąpić w przypadku omyłkowego anulowania faktury i wystawienia w jej miejsce nowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 14 grudnia 2017 r.

PYTANIE

W systemie komputerowym wystawiono fakturę za najem lokalu użytkowego. Faktura została wysłana do najemcy. Omyłkowo w systemie komputerowym faktura została anulowana. Nie ma jej też w rejestrze VAT. W miejsce faktury anulowanej pracownik wystawił nową fakturę na tego samego najemcę, z takimi samymi kwotami netto, brutto i VAT. Druga faktura ma jednak inny numer niż faktura omyłkowo anulowana. Nie została ona też do najemcy wysłana, gdyż dostał on już wcześniej fakturę (w systemie komputerowym anulowaną). Druga faktura została wprowadzona do rejestru VAT i zapłacono podatek VAT należny z tej faktury.

Jak prawidłowo skorygować zaistniałą sytuację?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX