Jak prawidłowo określić miejsce świadczenia usług najmu powierzchni targowych w celach promocyjnych?
PYTANIE
Podatnik jest firmą produkcyjno-handlową. W celu promocji swoich produktów bierze udział w targach zorganizowanych przez zagranicznych kontrahentów. Na dowód czego dostaje fakturę od zagranicznego kontrahenta.
Czy wynajęcie jedynie powierzchni pod budowę stoiska stanowi import usług?
Podatnik w celu wyjaśnienia swoich wątpliwości zadzwonił do Krajowej Informacji Podatkowej i uzyskał odpowiedź, że ww. usługa nie stanowi importu usług , gdyż miejscem świadczenia usługi - zgodnie z art.28e ustawy o VAT jest miejsce położenia nieruchomości. Odmienne stanowisko przedstawia natomiast Rozporządzenie Wykonawcze Rady UE nr 1042/2013 z 7.10.2013, które stanowi że do ww. usługi nie będzie miał zastosowania art.47 Dyrektywy VAT, na której oparta jest regulacja art.28e ustawy o VAT.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX