Jak prawidłowo należy zaksięgować otrzymaną pomoc de minimis?
PYTANIE
Pomoc de minimis otrzymano z UM Bolesławiec z tytułu podatku od nieruchomości:
1. Decyzja FB.3120.5.15.2020 – umorzenie w części zaległość podatku od nieruchomości z tytułu IV raty za rok 2020 w wysokości:
- 19.120,69 zł - należność główna 229-5/764-26 (KUP),
- 21,00 zł – odsetki 757-3 NKUP.
Czyli łącznie 19.141,69 zł co stanowi równowartość 4.352,46 euro w ramach pomocy de minimis.
2. Decyzja FB.3120.5.15/1.2020 – umorzenie w części zaległość podatku od nieruchomości z tytułu V raty (50% z tej raty) za rok 2020 w wysokości:
- 18.882,50 zł - należność główna 229-5/764-26 (KUP),
- 99,50 zł - odsetki 757-3 NKUP.
Czyli łącznie 18.982,00 zł co stanowi równowartość 4.316,15 euro w ramach pomocy de minimis.
3. Decyzja FB.3120.5.15/2.2020 – rozłożenie na 4 raty zapłaty zaległości podatkowej z tytułu V raty (pozostałe 50%) za rok 2020 w wysokości:
- 18.882,50 zł - należność główna Ma 845 Pozostałe rozliczenia międzyokresowe przychodów – w części zwolnienia dotyczącej podatku od nieruchomości pozostającego na koncie 645 RMK Rozliczenia międzyokresowe kosztów a następnie przeksięgowywać w Ma 764 przychody operacyjne wg spłat do kosztów z konta 645 na konto zespołu "5",
- 99,50 zł – odsetki 757-3 NKUP.
Wartość pomocy brutto EDB = 774,51 zł co stanowi równowartość 176,11 euro w ramach pomocy de minimis. Spółka podatek od nieruchomości księguje w następujący sposób:
1. Naliczenie rocznego podatku: Naliczenie podatku w miesiącu: 463/229, zespół "5"/645, 645/490.
Czy przyjęty przez spółkę sposób rozksięgowania pomocy de minimis jest prawidłowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX