Jak prawidłowo należy zaksięgować likwidację środka trwałego, który nie został w 100% umorzony?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 24 maja 2018 r.
Autor odpowiedzi: Kisielewska Justyna
Odpowiedzi udzielono: 28 maja 2018 r.

PYTANIE

Jesteśmy jednostką budżetową samorządu terytorialnego. W grudniu 2010 r. zakupiliśmy ze środków inwestycyjnych plac zabaw dla dzieci tzw. ogródek jordanowski. Amortyzację środka trwałego w wysokości 2,5 % rozpoczęliśmy od stycznia 2011 r. Na dzień dzisiejszy środek trwały uległ zniszczeniu chociaż nie jest w pełni zamortyzowany.

W jaki sposób i na podstawie jakich dokumentów należy odnotować to zdarzenie gospodarcze?

Czy do likwidacji środka trwałego wystarczy protokół LT?

Kto dokonuje zatwierdzenia protokołu LT (komisja likwidacyjna i kierownik jednostki czy tylko kierownik jednostki?

Czy potrzebna jest opinia eksperta w tej dziedzinie?

Jak prawidłowo należy zaksięgować likwidację tego środka trwałego, który nie został w 100% umorzony?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX