Jak prawidłowo należy zaksięgować dotację na pokrycie kosztów bieżącej działalności?
PYTANIE
Jesteśmy sp. z o.o., która w ramach działalności prowadzi dodatkowo niepubliczne przedszkole. Przedszkole na prowadzenie działalności otrzymuje dotację z Urzędu Miasta na bieżącą działalność - wydatki inwestycyjne oraz zakupy środków trwałych nie mogą być finansowane z tych środków. Dotacja wpływa każdego miesiąca na specjalnie wyodrębniony rachunek bankowy i jest księgowana na kontach Rachunek bankowy dotacyjny/Przychody przyszłych okresów. Następnie do wysokości wydatków pokrytych z rachunku dotacyjnego w danym miesiącu dotacja jest przeksięgowywana na konta Przychody przyszłych okresów - pozostałe przychody operacyjne.
Czy taki sposób ujęcia dotacji na pokrycie kosztów można uznać za właściwy z punktu widzenia ustawy o rachunkowości?
Przyznana w danym roku dotacja jest wykorzystywana w tym samym roku, nie ma możliwości aby mogła zostać przeniesiona na kolejny rok. Dotacja oczywiście pokrywa tylko częściowo koszty przedszkola pozostałe przychody stanowią zafakturowane usługi przedszkolne, które uiszczają rodzice.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX