Jak prawidłowo należy postąpić w sytuacji, gdy podatnik otrzymał fakturę za usługę na całą wartość zamówionej usługi wynikającą z umowy, a została ona wykonana w 10%?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 3 czerwca 2015 r.

PYTANIE

Spółka z o.o. zamówiła usługę informatyczną. Usługa została wykonana tylko w 10%. Otrzymaliśmy fakturę.

Jakie postępowanie jest prawidłowe?

Czy możemy odesłać fakturę dostawcy z informacją, że jej nie akceptujemy i z podaniem przyczyny, czy też powinniśmy wystąpić o fakturę korygującą?

Przy czym drugi przypadek jest nieco skomplikowany, ponieważ musimy pamiętać, żeby tej faktury nie zapłacić, bo nie jest zaakceptowana przez kierownika, a termin płatności biegnie. Jesteśmy firmą, która dba o to, aby nie mieć przeterminowanych zobowiązań, a w tym przypadku to może być niemożliwe.

Jak sobie z tym poradzić?

Czy dużym błędem będzie jednak odesłanie tej faktury?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX