Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 marca 2013 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 9 lutego 2011 r.

PYTANIE

Jesteśmy polską spółką jawną, zarejestrowaną w Polsce - posługujemy się NIP polskim i NIP UE. Zakupiliśmy usługę "karta wstępu na targi w Niemczech" od polskiej firmy (posługującej się polskim NIP), która wystawiła nam fakturę 16 listopada 2010 r. ze stawką VAT-NP. (powołując się na ustawę o podatku od towarów i usług oraz na art. 28b zmieniony ustawą o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 23 listopada 2009 r., Dz. U. Nr 195, poz. 1504). Usługa korzystania z kart wstępu na targi odbyła się w styczniu 2011 r. Fakturę zapłaciliśmy 16 listopada 2010 r.

Jakie konsekwencje w VAT powstaną po stronie nabywcy tej usługi, czyli u nas?

Czy wystąpi u nas import usług?

Kto ma rozliczyć VAT w Niemczech (a wiec w miejscu opodatkowania takich usług) my - jako nabywca, czy też sprzedawca?

Kiedy to powinno nastąpić w listopadzie 2010 r. - tj. w dacie faktury, czy w styczniu 2011 r. - tj. w dacie wykonania usługi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?