Jak prawidłowa powinna być wystawiona refaktura usług hotelowych i gastronomicznych na kontrahenta ze Szwajcarii?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2021 r.
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 30 czerwca 2014 r.

PYTANIE

W dniach 14-16 kwietnia gościliśmy przedstawiciela kontrahenta zagranicznego (ze Szwajcarii). Z hotelu gdzie nocował otrzymaliśmy fakturę wystawioną 16 kwietnia za usługę hotelową (opodatkowaną 8% VAT) oraz za usługi gastronomiczne (VAT 8% i 23%). Należność uregulowaliśmy. Na podstawie porozumienia z kontrahentem to na nas była wystawiona faktura z hotelu (w PLN), a następnie to my mieliśmy ją refakturować na kontrahenta ze Szwajcarii. Fakturę w euro wystawiliśmy 21 kwietnia, dokonując przeliczenia kwoty brutto wyrażonej w PLN na euro i potraktowaliśmy ją jako sprzedaż usług, zwolnioną z VAT. Tak też wykazaliśmy tę sprzedaż w deklaracji VAT za kwiecień. Prawdopodobnie popełniliśmy błąd przy wystawianiu faktury, stąd nasze pytania:

Jak prawidłowa powinna być wystawiona refaktura usług hotelowych i gastronomicznych na kontrahenta ze Szwajcarii? Jakie stawki VAT powinniśmy zastosować?

Po jakim kursie powinniśmy dokonać przeliczenia PLN na euro?

Jak w czerwcu, "wyprostować" błąd z kwietnia?

Czy należy korygować kwietniową deklarację VAT?

Czy należy wystawić fakturę korygującą do faktury kwietniowej?

Z jaką datą?

Jeśli z dzisiejszą, to system informatyczny nie pozwoli nam zmienić daty VAT na kwietniową.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX