Jak prawidłowa powinna być wystawiona refaktura usług hotelowych i gastronomicznych na kontrahenta ze Szwajcarii?
PYTANIE
W dniach 14-16 kwietnia gościliśmy przedstawiciela kontrahenta zagranicznego (ze Szwajcarii). Z hotelu gdzie nocował otrzymaliśmy fakturę wystawioną 16 kwietnia za usługę hotelową (opodatkowaną 8% VAT) oraz za usługi gastronomiczne (VAT 8% i 23%). Należność uregulowaliśmy. Na podstawie porozumienia z kontrahentem to na nas była wystawiona faktura z hotelu (w PLN), a następnie to my mieliśmy ją refakturować na kontrahenta ze Szwajcarii. Fakturę w euro wystawiliśmy 21 kwietnia, dokonując przeliczenia kwoty brutto wyrażonej w PLN na euro i potraktowaliśmy ją jako sprzedaż usług, zwolnioną z VAT. Tak też wykazaliśmy tę sprzedaż w deklaracji VAT za kwiecień. Prawdopodobnie popełniliśmy błąd przy wystawianiu faktury, stąd nasze pytania:
Jak prawidłowa powinna być wystawiona refaktura usług hotelowych i gastronomicznych na kontrahenta ze Szwajcarii? Jakie stawki VAT powinniśmy zastosować?
Po jakim kursie powinniśmy dokonać przeliczenia PLN na euro?
Jak w czerwcu, "wyprostować" błąd z kwietnia?
Czy należy korygować kwietniową deklarację VAT?
Czy należy wystawić fakturę korygującą do faktury kwietniowej?
Z jaką datą?
Jeśli z dzisiejszą, to system informatyczny nie pozwoli nam zmienić daty VAT na kwietniową.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX