Jak powinny być księgowane koszty związane z usunięciem skutków zalania?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 16 lutego 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka zajmująca się działalnością deweloperską wybudowała w 2023 roku blok, który został wówczas oddany do użytkowania. Wszystkie prace związane z budową bloku były księgowane na koncie "3" Materiały dla bloku. Część mieszkań została sprzedana w 2023 roku. Materiały z konta "3" zostały wyksięgowane w koszty zgodnie z inwentaryzacją na dzień 31.12.2023 r. W 2024 r. doszło do zalania w bloku, więc deweloper musi przywrócić blok do stanu sprzed zalania.
Czy wydatki z tym związane będą od razu kosztem podatkowym czy należy je księgować najpierw na koncie "3"?
Co z kosztami ewentualnych poprawek w bloku wykonywanych w 2024 roku (nie dotyczących zalania)?
Jak mają być księgowane takie wydatki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX