Jak powinno wyglądać rozliczenie z pracownikiem odnośnie ewentualnie należnego mu wynagrodzenia, jeśli nie musiał wykonywać żadnych obowiązków?
PYTANIE
Pracownik w niedzielę pełnił dyżur telefoniczny u siebie w domu od godz. 0:00 do godz. 24:00. Rozkład pracy pracownika to poniedziałek - piątek.
Jak powinno wyglądać rozliczenie z pracownikiem odnośnie ewentualnie należnego mu wynagrodzenia, jeśli nie musiał wykonywać żadnych obowiązków gdyż nie było zgłoszeń awarii?
Jeśli musiał zdalnie połączyć się z klientem i usunąć awarię systemu informatycznego z tym, że pracował 4 godziny w godz. 2:00 - 4:00 w nocy?
Czy pracownikowi należą się dodatki w wysokości 100% czy 50%?
Czy należy się mu dodatek nocny jeśli są to jedyne godziny nocne danego pracownika w okresie rozliczeniowym?
Czy jeśli skorzystano by z możliwości udzielenia czasu wolnego pracownikowi to w jakiej wysokości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX