Jak powinno wyglądać rozliczenie się pracodawcy z rodziną zmarłego pracownika?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 21 października 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Zmarł nasz pracownik zatrudniony od ponad 20 lat. Nie ma małżonka. Ma trójkę dzieci w wieku 36, 31 i 26 lat. - które pracują. Do wypłaty po zmarłym pracowniku pozostało część wynagrodzenia za m-c 10/2019 oraz ekwiwalent za niewykorzystany urlop wypoczynkowy. Jak powinno wyglądać rozliczenie się pracodawcy z rodziną zmarłego pracownika? 1. Komu i na podstawie jakich dokumentów należy wypłacić wynagrodzenie i ekwiwalent za urlop, w związku z faktem, iż nie ma osób uprawnionych do renty rodzinnej? 2. Czy w tej sytuacji należna jest rodzinie zmarłego odprawa pośmiertna? 3. Co należy zrobić z wystawionym świadectwem pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX